Tuesday 1 December 2009

Sail away....

Även fast jag är helt slut efter en veckas arbete och verkligen njuter av att kunna sova ut på helgerna tackade jag ja till att jobba på båtmässan här i Berlin i helgen som var. Stod i Westcoasts stånd och sålde seglarkläder.

Även fast jag innan kände att jag var dum som tackade ja är jag glad att jag åkte dit. Det blev en hektisk men trevlig helg med avslut kl. 22 på Söndagkvällen på Blockhouse med två av mina kollegor som också hjälpte till. Jag märkte verkligen av att jag njuter av att arbeta med mycket folk omkring mig och med mycket kundkontakt. Jag var så inne i allt att jag först vid 19 snåret märkte att jag inte hade ätit. Precis som på kontoret...Och vad mycket lustigt folk man ser! Snygga kläder hade de också, hade gärna köpt något själv om jag hade haft tid...nåväl - jag kanske tar mig till Düsseldorf när de är där...om inte kanske för att arbeta , om jag har råd att ta mig dit vill säga =)


Kul var det och jag kan defenitivt tänka mig att göra det igen! 

Med andra ord förvann helgen snabbt och gårdagen var lite trälig med en väldigt trött Sandra. Som tur var piffades dagen upp med lite födelsedagsfirande för Johel som hade fyllt år. Så ser våra dagar ut på kontoret, det skålas gärna med champagne/mousserande vin =).



De kommande dagarna kommer att bli hektiska på jobbet eftersom vi är två man kort och har inbjudan till julmarknad imorgon och så ska jag, Emelie och Antje på Paul McCartney på O2-arenan på torsdag. Samtidigt skulle man behöva börja fundera lite på hur flytten från Engalgau till Berlin ska gå till - ett STORT problem. Vi behöver ju få hit både våra saker och Thomas förstås...

Nä, först och främst lär vi se vad morgondagen bringar...Lite Glühwein och god mat kanske? Hoppas...

No comments: