Saturday 5 December 2009

McCartney rocks!...

Även denna vecka försvann så fort...I onsdags var vi inbjuda till ett restaurangtält på julmarknaden mellan Berlinerdomen och Gendarmenmarkt, det var mitt första julmarknadsbesök i år. Trevligt, väldigt mysigt och massa julstämning. Vi drack Glühwein, Apfelpunsch och åt lite mat som vi blev bjudna på. Juletid är verkligen den bästa tiden i Tyskland, julmarknaderna är så mysiga och det finns massor att se och äta och dricka =) Framförallt inbringar julmarknaderna den där julstämningen som bara inte vill infinna sig...

I tisdags kom chefen och frågade om det var någon som ville gå på Paul McCartney i O2 Arenan, lite frågande undrade vi om vi skulle vara tvungna att betala för det. Självfallet frågade vi inte det utan frågade bara vad hon menade. Det visade sig att några kunder hade avbokat tre biljetter och hon skulle inte få tillbaka pengarna om hon avbokade dem. Med andra ord: Vi skulle inte behöva betala och självklart ville vi gå.

Jag skulle aldrig någonsin själv ha köpt en biljett för att se en så gammal gubbe spela sin musik, och framförallt inte nästan 1000 spänn för skymd sikt! I vilket fall gick vi dit, Antje, Emilie och jag, utan några som helst förhoppningar att det skulle vara bra - vi funderade till och med på om vi skulle sälja biljetterna (stod folk utanför som ville ha). Till slut gick vi iaf in i den fullsatta arenan, trevlig och lagom stor. Efter kanske 45 minuter kom gubben in på scen med tre yngre män...och wow- mannen kan sin sak!!! Trots sin ålder är gubben en riktigt rocker och har en förbannat bra röst, det trodde jag faktist inte om jag ska vara helt ärlig.

Nu ska jag ta och varva ner efter en heldag på IKEA, har beställt soffa (hörnsoffa Karlstad) till nya lägenheten och släpat hem en del annan skit som man kan behöva. Funderar på om jag ska ta tag i mitt liv imorgon och börja träna eller så, något måste hända och kilona försvinner inte av sig själv...Får bli en mjukstart med morgonprommis imorrn bitti och sedan julmarknadsinspektion, skulle vilja se Winterfeldmarkt, Alexanderplatz och Ku'damm. Frågan är hur jag ska göra med maten? Låter ödet bestämma...

No comments: