Sunday 6 December 2009

Christmas time!...

I förmiddags pep mot all förmodan min mobil - ett SMS - det händer inte ofta! Det var Britta som undrade om jag ville komma med på julmarknaden vid Gendarmenmarkt, och jag som hade planerat att motionera sa självklart nej (säkert). Med andra ord satt jag i tunnelbanan vid 12 på väg mot stadens centrum. Väl i centrum hade jag lite lokaliseringsproblem, men hittade till slut vägen. Det är faktiskt himla svårt och jag glömmer alltid att ta med kartan även fast jag har en superbra. I vilket fall hittade jag julmarknaden alldeles på egen hand där jag skulle träffa Britta (Thomas kusin), Ursula (Thomas faster), Heinz (hennes man) och Thomas farmor.


Efter att ha gått runt och strosat lite bland de många stånden åt vi lite, Britta och jag valde langos medan de andra åt traditionell korv! Gott var det och jag har nog inte ätit langos på flera år innan idag. När vi ansåg att vi var klara med julmarknaden gick vi vidare till paradiset: Fassbender & Rausch. Det är ett Choklad-"hus" med massor av olika sorters choklad, så vi började med att ströva runt i butiken och det landade en del i samtligas korgar. Jag köpte mig bland annat en Chokladkokbok...(dumt av mig som inte behöver nåt mer sött, men jag kunde bara inte motstå frestelsen)




Efter våran lilla shoppingtur i himmelriket åkte vi en våning upp för att ta oss en kopp varm choklad. Och jag lovar det var inte vilken varma choklad som helst, utan den var gudomlig! Det tog visserligen låååång tid att välja eftersom det fanns underfär 15 olika sorter och därtill ett antal bakverk. Jag är übernöjd med mitt val och jag kommer defenitivt gå dit igen, bara för den varma chokladens skull. Den vanliga chokladen kommer inte ens i närheten av den...




När det sedan blev dags att ta farväl av det glada gänget var man sådär lagom trött som efter ett riktigt skrovmål och jag var inte alls sugen på att fortsätta dagen, utan snarare hopa direkt i säng. Så blev det inte för en annan var ju tvungen att ta tag i det där trevliga arbetet som kommer varannan söndag - Tvätten. Det blev till att masa sig till tvättsalongen när jag kom hem och det gjorde det inte bättre att det småduggade ute och att den dumma betalmaskinen inte gav några växelpengar...Skitgrejer! På så sätt blir det dyrt att tvätta när man bara har med sig sedlar och det inte finns nån växlingsautomat..



hujeda mig vad jag ser fram emot att äntligen få en egen lägenhet, och nu är det bara fem nätter kvar tills sofie, lina och malin kommer och Takidaspelningen!!! // SANDRA

No comments: