Wednesday 25 November 2009

Busy week

Dennavecka har varit fantastik hitills. Ibland är det så lugnt på jobbet att man undrar om de får in nog med pengar att behålla en där, andra dagar som denna vecka har man flertalet förfrågningar och får helt enkelt inte tag i nå jäkla hotell... Inte min vecka kan man säga - än så länge i alla fall.

Var och kollade på den nya lägenheten på Albrechtstrasse här i Berlin, oj vilket läge - direkt mitt i stan! Ser så fram emot att få flytta in och äntligen ha något eget igen. Man märker verkligen att man har skaffat sig vanor när man bor som inneboende och inte kan göra allt man vill eller som man vill. Bara en liten påminnelse: tyvärr har vi lovat oss att börja springa tre gånger i veckan om vi tog denna lägenhet...Vilken tur att jag köpte löparskor för ett år sen som jag inte har använt...! Säger sig ju nästan självt hur detta kommer att gå.

Idag efter jobbet var vi (i-contravel) bjudna till Leonardo Royal Hotel här i Berlin, väldigt trevligt med husesyn och utmärkt mat från en alldeles utmärkt kock. Det var både trevligt och fantastiskt gott. Idag höll vi oss iallafall till enbart 2 glas vin =) Det är ju en jobbardag imorgon med och jag kom nyss hem efter att ha fått skjuts av chefen hem hit till mitt lilla rum.

Snart börjar nedräkningen till Sofie och de andra damerna kommer, såg idag att de har kört igång en hel del julmarknader redan. Å denna period är så underbart mysig här i Tyskland, verkligen! Glühwein och julbelysning, vitlökschampinjoner, krimskrams! tror att det finns minst 23 julmarknader bara här i Berlin och det intressanta är att de är permanenta och ett perfekt ställe för "after work". Jag såg även att de har släppt biljetterna för Kiss turné nästa år, vill VERKLIGEN gå på konserten här i Berlin - vägrar missa den igen!

Nä, dags att sluta. Nu hägrar Sat 1:s "Anna und die Liebe" sen sängen....

No comments: