Saturday 21 November 2009

Neue Wohnung, neuer Job, neues Leben/ Ny lägenhet, nytt jobb, nytt liv

Schon seit Ende September bin ich hier in Berlin und probiere das Arbeitsleben aus. Ich durfte am 1. Oktober als Praktikantin bei i-contravel GmbH anfangen und bin ab 1. Dezember als Projektassistentin eingestellt (Probezeit). Diese Reise habe ich ganz alleine machen müssen, denn Thomas ist noch in Maastricht und kommt erst am 16. Dezember nach.

Ich bin also seit etwa 2 Monate ganz alleine in dieser wunderbaren Stadt gewesen, wohne z.Z. zur Untermiete bei einer Frau und arbeite jeden Tag von 9:30 bis etwa 18:00-18:30. Ist nich immer einfach und manchmal fühlt man sich wirklich ganz allein...Glücklicherweise kommt mein Schatz jetzt auch hierhin in Dezember! =)
Da ich aber kein Besuch hier haben darf, haben wir uns unsere erste Wohnung in Berlin geholt, ganz zentral und nah zu Allem was man braucht (dafür aber auch schön teuer)!

Da wir alle unseren Sachen in der alten Wohnung in Pulheim gelassen haben, werde ich jetzt zu IKEA fahren um einfach ein bisschen inspiration zu bekommen...ab jetzt werden wir uns auch mit dem bloggen verbessern, VERSPROCHEN!
__________________________________________________________________
Jaaa, nu har jag varit här i Berlin sedan slutet av September och provar på det riktiga arbetslivet. Jag fick börja som praktikant på i-contravel GmbH den 1. Oktober och blir nu från och med 1. December Projektassistent (provanställning). Denna resa var jag tvungen att göra helt ensam, eftersom Thomas fortfarande pluggar i Maastrich och kommer inte förrän 16. December.

Jag har med andra ord varit helt ensam här i denna underbara stad i snart 2 månader, är för tillfället inneboende hos en dam och arbetar varje dag från 9:30- 18:00-18:30. Det är inte alltid helt lätt och man känner sig verkligen helt ensam ibland...Som tur är kommer äntligen Thomas den 16 december! =)
Eftersom jag inte får ha besök här hemma har vi skaffat oss en egen lägenhet här i Berlin, VÄLDIGT centralt  och nära till allt - och pris därefter också...

Eftersom vi lämnade i stort sett alla våra saker i den gamla lägenheten i Pulheim ska jag åka till IKEA nu för att få lite inspiration...  Från och med idag kommer vi även försöka bli bättre på att uppdatera bloggen..LOVAR!

/Sandra

No comments: